Devedesete, vreme rata, sankcija, kriminala, novih društvenih vrednosti, siromaštva i mlade devojke sa Novog Beograda. Jelena Karleuša je započela svoju karijeru u ovoj situaciji.
– Sjećam se da sam 1995. godine, kao djevojčica koja je tek završila osnovnu školu, snimila svoj prvi album. Tako je prvi album nesretne sredine 90-ih snimio klinac iz ozloglašene osnovne škole u Fontani gdje je nekoliko dječaka do osmog razreda ubijeno u kampusu zbog tih godina. Sjećam se heroja 90-ih, odnosno antiheroja, jer su u to vrijeme, za moj narod, heroji bili antiheroji, zapravo pogrešni uzori, pogrešni roditelji za državu. Svi mi 90-ih, kada su ljudi pljačkani i korumpirani, banke otimale ljudima štednju i tako dalje – počela je Jelena Karleuša svoju priču reporterki Kurir TV Maši Kostić.
Sredinom 1990-ih i Džej Ramadanovski je doživio vrhunac svoje popularnosti. Film “Nedjelja” ponovo otvara stare rane onih koji su svjedočili incidentu.
– Nisam gledao Džejeve filmove, ali dobro poznajem Džeja. Ja toliko volim Jaya i on voli mene. Imao je veliko poštovanje prema mojoj majci i bili su prijatelji. Ali Jay je bio momak sa Dorćola, mnogo stariji od mene, koji je bio okružen svijetom s one strane zakona. On je upravo, njegova muzika, njegovi tekstovi, način na koji je pevao, njegov početak, njegovo tužno detinjstvo i odrastanje, inspirisali mnoge ljude izgubljene u vihoru devedesetih i dali im snagu, svoj glas, njegov. Muzika JK slikovito opisuje bol koji je pretrpio u pronalaženju vlastitog puta, koji je uglavnom bio loš i površan.
Jedna od najupečatljivijih tema u filmu je odnos između Jaya i brata tetke Ise Leile. Ubistvo Jamba je još jedan slučaj koji je privukao pažnju.
– Koliko ja znam, Arkan je ubio rođake, pa čak i braću Džeja Ramadanovskog. Dakle, ovo je poznato. Ne znam šta su prikazali u filmu, ali žalosti me što Jay to zna, ali je primoran da bude zabavljač za lik poput Arkana jer nema drugog izbora. Ono što bih dodao je paradoks. Kao paradoks, supruga Željka Ražnatovića Arkana, koji je ubio Zeovog brata, otpevala je naslovnu pesmu muzike za film. Drago mi je da se ovo desilo. Ovaj paradoks donekle odražava paradoks tih godina. A za nas kao narod se uzimaju najgori ljudi da nas predstavljaju, a oni su zapravo ono protiv čega se moramo boriti, ali dugi niz godina nismo uspjeli – nastavio je Kaleuša, posebno se osvrnuvši na Arkanovu udovicu.
Lažne majke i uzori mladima
– Dakle, svako ko pogleda ovaj film verovatno će čuti glas žene čoveka koji mu je ubio brata. zanimljiva priča. Sigurno neću pričati o licu momka koji je čak želio da otpjeva muziku za taj film, znajući kontekst i istinu. Nije to ni O na licu ni pošteni C, nego zaostali rep onih loših uzora, lažnih majki i očeva devedesetih koji su decenijama bili pogubni za čitavu novu generaciju u filozofskom smislu Uzornici, estetski i ljudski vrijednosti. Svi smo mislili da je ovo nešto što želimo da budemo. Zapravo, ovo je neuspjeh naše zemlje – okrutna je Kaljuša.
Devedesetih su se kriminalci povezivali sa pop muzikom. Slatki životi turbofolka i brzopjevačkih zvijezda na televizijskim ekranima sudaraju se sa životima milijardera koji kao milijarderi svojim novcem mogu kupiti bocu maslinovog ulja.
Učinite svoju vjenčanu pjevačicu zvijezdom
– Arkan je napravio kompletan Svadbar, fer pevača, nacionalnu zvezdu i svi mediji su to morali da prenesu i opisuju kao takvog. Ko ne želi da sluša Alkana i napiše hvalospjev svojoj ženi, doživjet će mnogo, mnogo ružnih stvari. Čak sam bio prisutan kada je jednog od vaših kolega ispred mene udario Arkan i to sam mnogo puta rekao. Ružan period, bio sam jako, veoma mlad, pred tinejdžerski ili tek punoletan, a sećam se da je sve to bio jedan veoma ružan period mog života, jer sam čak imao i lični sukob sa Arkanom, koji se pretvorio u decenije… dugo Problem godine – zaključio je JK.
Paradoksalno, Ceca je otpevala naslovnu pesmu iz filma Nedelja
Preživjeli smo devedesete i proživjeli mračno doba koje je s vremena na vrijeme bolelo, posebno oko nas, a prisjećamo se i događaja iz filma o životu dobrog i poštenog čovjeka, Jay Ramadanovsky im.